جزئیات اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه‌ها

جزئیات اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه‌ها/ شروع ترم دوم از دی ماه

مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، جزئیات اصلاحات تقویم آموزشی دانشگاه‌های کشور را تشریح کرد.

جزئیات اصلاح تقویم آموزشی دانشگاه‌ها

سعید قدیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصلاح تقویم آموزشی، گفت: سال‌های سال تقویم آموزشی دانشگاه‌ها به خصوص در ترم دوم که با تعطیلی زیاد همراه بود، نقص جدی در کیفیت آموزشی کشور ایجاد می‌کرد و اصلاح آن موجب فرصتی برای ارتقا کیفی می‌شد.

وی با بیان اینکه در گذشته کلاس‌های ترم دوم در بهمن آغاز و اواخر اسفند تعطیل، بار دیگر کلاس‌ها اواخر فروردین آغاز و در استان‌های گرمسیر هم سعی می‌شد کلاس‌ها زودتر تمام شود، ادامه داد: در این باره بیش از ۵۰ کشور جهان را مورد بررسی قرار دادیم و به انواع شیوه‌های مختلف اعم از اینکه دوره‌های آموزشی سه ترمه، چهارترمه یا در ترم‌های بلند و کوتاه برگزار شوند فکر کردیم، در نهایت برای تغییر تقویم آموزشی با کمترین هزینه ممکن تصمیماتی گرفتیم.

قدیمی با اشاره به تقویم جدید آموزشی، اظهار داشت:

طبق تقویم آموزشی جدید دو تا سه هفته برنامه‌های آموزشی به سمت شهریور سوق یافت و امسال هم بخش‌های بیشتری به این تقویم جدید افزوده شد که بخش قابل توجهی از دانشگاه‌ها استقبال کردند و مشکلات ترم دوم حل می‌شود.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، طبق تقویم آموزشی جدید، نیمسال نخست تحصیلی در دی ماه به اتمام می‌رسد، اواخر دی ترم دوم شروع می‌شود و در هفته‌های دوم و سوم میان‌ترم‌ها پیش از آغاز سال نو برگزار خواهند شد.

وی افزود: بنابراین می‌توان ۵۰ درصد کلاس‌ها را قبل از عید برگزار کرد که خلاءهای تقویم‌های قبلی را برطرف می‌کند.

مدیر کل برنامه‌ریزی آموزش عالی در عین حال، تاکید کرد: عملاً می‌توان تا پایان خرداد ۱۶ هفته درسی را به راحتی تشکیل داد.

وی تاکید کرد: این ۱۶ هفته به راحتی توسط دانشگاه‌ها می‌تواند برنامه‌ریزی شود بدون اینکه تعطیلات رسمی کشور به تقویم آموزشی لطمه‌ای وارد کند. همچنین برای اختلاف جغرافیایی کشور هم یک یا دو هفته فرصت گذاشتیم که اگر تغییراتی بود دانشگاه‌ها انجام دهند.

قدیمی درباره ترم تابستان، گفت:

دانشگاه‌ها می‌توانند به مدت ۶ هفته ترم تابستان داشته باشند و امتحانات پایان ترم تابستان هیچ تداخلی با آغاز سال تحصیلی در شهریور نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه از خرداد تا شهریور ۸ هفته داریم، ادامه داد: دانشگاه‌ها طبق تقویم آموزشی جدید هیچ امتحانی را در تیرماه برگزار نخواهند کرد.

          روابط عمومی

موسسه آموزش عالی مهرآستان

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

Instagram
Telegram
به اشتراک بگذارید:
keyboard_arrow_up