فرم

اطلاعیه تسویه حساب الکترونیکی

به اطلاع می‌رساند جهت رفاه حال دانشجویان گرامی، فرم تقاضای تسویه حساب الکترونیکی در وبسایت دانشگاه قرار داده شده است.

لازم است جهت انجام امور فارغ‌التحصیلی به وبسایت دانشگاه مهرآستان مراجعه کرده و از منوی فرم‌ها، فرم‌های امور دانشجویی را انتخاب و سپس روی فرم تسویه حساب (الکترونیکی) کلیک و نسبت به تکمیل فرم اقدام کنند.

یادآور می‌شود جهت انجام مراحل تسویه حساب نیاز به مراجعه حضوری نمی‌باشد.

فرم تسویه حساب الکترونیکی۱- انتخاب نوع درخواست

  • دلیل تسویه حساب و مقطع تحصیلی خود را انتخاب نمایید.
  • درصورتی که تمایل به دریافت تصویر گواهی موقت پایان تحصیلات / نامه لغو معافیت تحصیلی به صورت الکترونیکی دارید، می‌توانید آدرس ایمیل خود را در فرم تسویه حساب اعلام نمایید.

دلیل تسویه حساب الکترونیکی

۲- انتخاب شیوه فارغ‌التحصیلی

این قسمت تنها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قابل مشاهده می‌باشد. لازم است دانشجویان در این مرحله شیوه فارغ‌التحصیلی خود را انتخاب نموده و در صورتی‌که پایان‌نامه ارائه نموده‌اند، می‌بایست تصویر کد رهگیری ثبت پیشینه، پیشنهاده (پروپوزال)، سامانه همانندجو و پایان‌نامه که از وبسایت ایرانداک و یا از طریق ایمیل دریافت نموده‌اند و هم‌چنین فایل پایان‌نامه (با دو فرمت وُرد و پی‌دی‌اف) را در قسمت تعیین شده بارگذاری نمایند، در غیر این صورت روند تسویه حساب‌شان متوقف می‌شود.

  • لازم است دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در هنگام مراجعه حضوری جهت دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات دو عدد سی‌دی که هر کدام حاوی فایل ورد و پی‌دی‌اف پایان‌نامه می‌باشد را به واحد تحصیلات تکمیلی تحویل دهند.

۳- وام دانشجویی

در صورت بهره‌مندی از وام دانشجویی صندوق رفاه، پس از ثبت درخواست تسویه حساب دانشجو توسط واحد امور دانشجویی در وبسایت صندوق رفاه، دانشجو می‌بایست به وبسایت صندوق رفاه به نشانی http://bp.swf.ir مراجعه نموده و نسبت به پرداخت ۱۰ درصد مبلغ وام اخذ شده اقدام نماید.

  • پس از پرداخت ۱۰ درصد وام دانشجویی صندوق رفاه، دفترچه پرداخت اقساط صادر می‌گردد که از طریق سایت صندوق رفاه دانشجویی به نشانی ذکر شده قابل ملاحظه و به صورت الکترونیکی قابل پرداخت می‌باشد. مسئولیت عدم دریافت دفترچه بر عهده دانشجو می‌باشد.

تسهیلات دانشجویی

دانشجو باید پس از تکمیل فرم تسویه حساب بعد از گذشت سه روز به سامانه آموزش و اطلاعات تحصیلی مراجعه نموده و نسبت به بررسی وضعیت مالی و پرداخت باقیمانده شهریه، هزینه دانشنامه و سایر تعدیلات مالی به صورت الکترونیکی (پرداخت شهریه آنلاین) اقدام نماید.

۴- اطلاعات فردی

مرحله بعدی تکمیل اطلاعات فردی است. مواردی که در کنار آن علامت ستاره (*) قرار داده شده است حتما باید تکمیل گردد.

هم‌چنین در این مرحله دانشجویان پسر باید وضعیت نظام وظیفه خود را جهت صدور مدرک مربوطه انتخاب نمایند.

اطلاعات فردی و وضعیت نظام وظیفه

پس از تکمیل فرم  به طور کامل پیامی مبنی بر ارسال موفق درخواست، به شما نشان داده می‌‌شود.

نکات حائز اهمیت (پس از ثبت درخواست):

۱- در مرحله کنترل مدارک، مسئول واحد فارغ‌التحصیلان پرونده دانشجو را بررسی کرده و درصورت وجود نقص در پرونده (تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات و اصل مدرک تحصیلی و …) به دانشجو اطلاع داده می‌شود.جهت مشاهده روند کار، پس از ورود به حساب کاربری خود، از منوی “کارتابل”، می‌توانید پیام‌های خود را مشاهده و در صورت نقص پرونده، از همین صفحه اقدام به رفع آن نمایید. لازم به توضیح است در صورتیکه در کارتابل خود پیامی داشته باشید و به آن جواب ندهید، روند کار تسویه حساب تا زمان پاسخگویی شما متوقف خواهد شد. برای مشاهده آموزش استفاده از کارتابل کلیک کنید

  • برای دانشجویان ارشد که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تحصیل کرده‌اند تاییدیه و ریزنمرات هر دو مقطع مورد نیاز است.

۲- صدور مدرک گواهی موقت و لغو معافیت تحصیلی یک هفته بعد از تسویه حساب کامل مالی و آموزشی قابل دریافت می‌با‌شد.

۳- در صورتی که در هریک از مراحل تسویه حساب مشخص شود دانشجو با واحدی تسویه حساب نکرده است، اطلاع‌رسانی به دانشجو از طریق واحد مربوطه صورت می‌گیرد تا نسبت به رفع آن و ارسال تصویر مدرک مورد نیاز اقدام نماید.

۴- لازم است دانشجویان در هنگام مراجعه حضوری جهت دریافت گواهی موقت فارغ‌التحصیلی حتما کارت دانشجویی خود را به واحد فارغ‌التحصیلان تحویل دهند در غیر این صورت دریافت گواهی موقت پایان تحصیلات امکان‌پذیر نیست.

موسسه آموزش عالی مهرآستان

keyboard_arrow_up