سرلوحه برنامه های وزارت علوم

دکتر جعفر توفیقی در همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی کشور گفت: سرلوحه برنامه های وزارت علوم در این دوره، ارتقای کیفیت و متوازن کردن ظرفیت‌هاست.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشاور عالی وزیر در همایش یک روزه معاون آموزشی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی که در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، توجه دانشگاه‌ها را به «نظام کیفیت و تعالی سازمان» جلب کرد و گفت: اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌های ایران عضو شبکه‌های کیفیت جهانی نیستند و این نقیصه در این دوره باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه همه مدل‌های تضمین کیفیت به دنبال «رضایت ذی‌نفعان» هستند، برخی ذی‌نفعان اصلی وزارت علوم را مردم، دانشگاهیان، صنعت، جامعه علمی جهانی، حوزه‌های علمیه، سیاست‌ها و برنامه های کلان نظام و …. دانست و ادامه داد: مردم انتظار دارند که دانشگاه پرورش دهنده ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و اخلاقی باشد.

وی اعتماد مردم به دانشگاه‌ها را برای تربیت نسل جوان مایه خوشحالی دانست و گفت: مردم انتظار دارند که دانشگاه محیطی سرشار از انگیزش، مشارکت و همچنین تسهیل کننده خلاقیت و نوآوری، مسئولیت‌پذیر، پاسخگو و سردمدار اخلاق محوری باشد و دانش روز دنیا را در خدمت حل مشکلات جامعه خویش قرار دهد.

دکتر توفیقی سپس به انتظارت دولت از دانشگاه‌ها اشاره و تاکید کرد:

دولت از دانشگاه انتظار دارد که در عرصه علم و تکنولوژی پیشگام بوده و امین و مشاور دولت در نظام تصمیم‌گیری باشد و دانش آموختگانی در تراز جهانی تربیت کند.

مشاور عالی وزیر علوم درخصوص انتظارات حوزه‌های علمیه از دانشگاه‌ها با تاکید بر این نکته که علم یک پیکره واحد است و در انحصار هیچ کس نیست افزود: حوزه‌های علمیه از دانشگاه‌ها انتظار دارند که به علوم دانشگاهی و علوم حوزوی به طور یکپارچه نگریسته شود، در قبال توسعه فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها احساس مسئولیت وجود داشته باشد و از دانش و علوم حوزوی در دانشگاه‌ها بهره‌برداری بیشتر و بهتری صورت گیرد.

دکتر توفیقی در پایان معاونان آموزشی دانشگاه‌ها را مخاطب قرار داد و گفت: تحقق اکثر این مطالبات در گرو عملکرد معاونت آموزشی است و امروز، وقت آن است که با تغییر نگاه سنتی به کیفیت و داشتن برنامه‌های میان مدت و بلند مدت به جریانهای تصمین کیفیت در آموزش عالی بپیوندیم.

 روابط عمومی

موسسه آموزش عالی مهرآستان

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

Instagram
Telegram
به اشتراک بگذارید:
keyboard_arrow_up