online-exam

سامانه آزمون الکترونیکی (SamaLive)

آموزش کار با سامانه آزمون الکترونیکی در سمالایو

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای دانشجویان گرامی به اطلاع می‌رساند در راستای اجرای تصمیمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اتحادیه موسسات آموزش عالی کشور، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و همچنین وجود محدودیت‌های ترافیکی، امتحانات پایان ترم نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

امکان شرکت در آزمون الکترونیکی (امتحانات پایان ترم نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹) تنها پس از انجام مراحل زیر (از طریق ورود به سامانه آموزش و اطلاعات تحصیلی) امکان‌پذیر خواهد بود:

۱- تکمیل فرم ارزشیابی

۲- تسویه حساب با امور مالی

۳- دریافت کارت ورود به جلسه امتحان

تاکید می‌گردد تنها پس از پرداخت کامل شهریه و تسویه حساب با امور مالی امکان ورود به سامانه آزمون الکترونیکی و شرکت در امتحانات پایان ترم امکان‌پذیر می‌باشد.

لازم است دانشجویان قبل از شروع امتحانات، ویدئوهای آموزشی که پیوند (لینک) آن‌ها در انتهای این اطلاعیه قرارداده شده، را به دقت مشاهده نمایند.

همچنین چند روز قبل از تاریخ شروع امتحانات وارد حساب کاربری دانشجویی خود شده و موارد مطرح شده در آموزش‌ها را بررسی نمایید و در صورت بروز مشکلات احتمالی با دانشگاه تماس بگیرید.

برای ورود به سامانه آزمون الکترونیکی مراحل زیر را انجام دهید:

۱- پس از کلیک روی پیوند (لینک) زیر، صفحه ورود را مشاهده می‌کنید.

 

۲- مطابق تصویر زیر روی دکمه ورود با سماسامانه کلیک کنید.

ورود با سماسامانه

۳- نوع دانشگاه را غیرانتفاعی و دانشگاه را مهرآستان انتخاب کنید و روی دکمه ورود کلیک کنید.

انتخاب نام دانشگاه

۴- نوع کاربری را دانشجو انتخاب کنید. سپس شماره دانشجویی و رمز ورود به سامانه آموزش و اطلاعات تحصیلی (که به صورت پیش فرض روی شماره شناسنامه تنظیم شده است) را وارد کنید و با کلیک روی دکمه ورود، وارد سامانه آزمون الکترونیکی شوید.

ویدئوهای آموزشی موردنیاز سامانه آزمون الکترونیکی در ادامه اطلاعیه بارگذاری شده است که با کلیک روی هر بخش می‌توانید ویدئوی آموزشی را مشاهده نمایید.

به منظور بهبود کیفیت برگزاری امتحانات و به حداقل رساندن خطاهای احتمالی تاکید می‌گردد به آموزش‌‌های منتشر شده توجه لازم را داشته و نکات ذکر شده را کاملا مدنظر قرار دهید.

۱- پیش از شروع امتحانات مشخص کنید که از چه دستگاه هوشمندی برای شرکت در امتحانات استفاده می‌نمایید: کامپیوتر رومیزی، لپ تاپ، گوشی هوشمند، تبلت و …. .

در مواقعی که از کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ استفاده می‌‌کنید و نیاز است  به جای تایپ سوال، تصویری از جواب سوال را ارسال نمایید، حتما شیوه انتقال تصویر از گوشی همراه را قبل از امتحان مدنظر قرار دهید.

مثال: در امتحاناتی مانند ریاضی که نیاز به نوشتن فرمول می‌باشد، تایپ فرمول در سامانه آزمون دشوار است و بهتر است که از جواب سوال عکس گرفته و ارسال نمایید. قبل از شروع امتحان این موضوع را مدنظر قرار دهید که زمانی که با گوشی از پاسخنامه عکس می‌گیرید چگونه آن را به کامپیوتر منتقل خواهید کرد.

۲- حتما مرورگرهای نصب شده بر روی دستگاه را به آخرین نسخه بروزرسانی نمایید. بهترین مرورگرها برای استفاده از سامانه آزمون الکترونیکی مرورگرهای فایرفاکس و کروم می‌باشند.

Mozilla Firefox- نسخه ۳۲ بیتی

Mozilla Firefox- نسخه ۶۴ بیتی

Mozilla Firefox-اندروید

Mozilla Firefox- آیفون، آیپاد و آیپد

Chrome- نسخه ۳۲ بیتی

Chrome- نسخه ۶۴ بیتی

Chrome- اندروید

Chrome- آیفون، آیپاد و آیپد

۳- برای ارسال تصویر پاسخنامه به حجم تصویر ارسالی توجه بفرمایید. معیار کیفیت تصویر خوانا بودن آن است. در صورتی که حجم تصویر زیاد باشد، بارگذاری آن زمانبر خواهد بود.

۴- قبل از شروع هر امتحان اتصال اینترنت را بررسی کرده و از خاموش بودن فیلتر شکن (VPN) اطمینان حاصل کنید.

            اداره آموزش

موسسه آموزش عالی مهرآستان

keyboard_arrow_up